tirsdag 21. august 2012

Strikken og gjengen.

Her ser du Strikken og gjengen. Strikken er den helt til høyre. Den ble strikket for lenge siden til mellomste jenten. Hun ga den navnet Strikken..fordi mamma har strikket den. Hun har dratt den med seg over alt og er veldig glad i den. Slitt er den blitt.. men det gjør ikke noe, den er like god likevel. Så nå har både eldste og yngstejenten fått hver sin dukke de også. Håper de blir like godt brukt:-) 

Jeg har kost meg med å lage dukkene og kommer nok til å lage enda flere.Og masse klær og tepper og puter og alt som hører til.. Rart det der, er man inspirert, så er man inspirert. Det er bare å skynte seg å strikke før inspirasjonen forsvinner. Da blir det gjerne lenge til neste gang dukkene får nye klær.

Ellers er dette Arne og Carlos dukker fra boken strikkedukker av, ja nettopp, Arne og Calos. Garnet som er brukt er stort sett Falk fra Dale garn. 

8 kommentarer:

Randi sa...

Kom plutselig over bloggen din. Her var det masse fint. Du er utrolig flink og kreativ. Jeg legger deg til i blogglista mi så jeg finner tilbake til deg :-)

En herlig dukkegjeng dette. Jeg har boka og har planer om å strikke noen til jenta mi. Til og med guttene vil ha :-)

Ha en fin kveld!

Xhantippe sa...

Så flotte og tøffe dukker! Kjempefine!

Marlyn sa...

En skikkelig fin dukkegjeng! At dukka blir slitt, må jo være et godt tegn på at den blir kost og lekt med! :)

reSIRIkulert sa...

Å, dette er så festlege dokker!
Fin fin gjeng Strikken er medlem av ;o)
Siri

Beate sa...

For en herlig gjeng!!

http://www.billigebrudekjoleronline.dk/ sa...

Cute baby looks so cute, I love.

Siren sa...

Takk for koselig kommentar inne hos meg! Første gang jeg er her inne, utrolig masse fint du har strikket! Kanon kule dukker i dette innlegget. Jenta mi hadde digget disse:)

Janes hobbykrok sa...

Dukkene ble jo kjempefine. Klart disse blir kule å leke med.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...